Product functies

Academy

Haal het maximale uit jouw Salonized account! Leer alle ins en outs met meer dan 80 gemakkelijk te volgen video tutorials.
Online boekingen instellen
Rooster instellingen
De agenda instellingen
new features

Het Salonized jaaroverzicht van 2022

22 december 2022 — Amber

Het is eind december. We pakken de tijdmachine er weer bij en blikken terug op een rijkelijk gevuld 2022. Ik neem je mee in onze groeispurt, lanceringen van een nieuwe pakket en nieuwe features en verbeterde versies van bestaande features. Stap in de tijdmachine! Ik neem je mee van begin 2022 tot eind 2022.

1) Nieuwe collega’s in 2022

Dankzij jou en al onze tevreden klanten, blijft Salonized enorm groeien. Om de kwaliteit te waarborgen en het systeem te blijven ontwikkelen, hebben we ook dit jaar weer een flinke groei meegemaakt binnen ons team! Dit jaar hebben we maar liefst 28 nieuwe Salonizers mogen verwelkomen✨ Deze zonnige teamfoto is in augustus gemaakt, maar in het laatste halfjaar zijn er een stuk meer Salonizers bijgekomen. Tijd voor een nieuwe groepsfoto!

Salonized Team

2) Een professionelere samenwerking met Treatwell

Je hebt het vast voorbij zien komen: onze nieuwe Salonized + Treatwell integratie. In het afgelopen jaar werkten we veel samen met Treatwell om een nieuwe integratie te creëren waarbij de marktplaats van Treatwell en Salonized hand in hand gaan. Treatwell is het grootste online boekingsplatform van beauty professionals in Europa met meer dan 40.000 salonpartners in 13 landen en elke maand meer dan 5 miljoen boekingen. Zichtbaarheid op Treatwell kan dan ook zeker helpen om jouw salon de boost te geven die je agenda nodig heeft. Dit was voor ons de reden om deze koppeling te verbeteren.

Deze nieuwe integratie brengt een aantal leuke voordelen met zich mee. Ben je benieuwd? Lees dan verder:

• 📅 Boekingen via Treatwell komen nu direct in de Salonized agenda, waardoor je niet twee systemen hoeft te beheren.
  • 📈 In je rapporten in Salonized, kan je nu ook Treatwell cijfers terug zien zoals de omzet die je hebt behaald vanuit Treatwell-boekingen.
  • ⭐️ De feedback die jij via Salonized ontvangt, kan je ook synchroniseren naar jouw Treatwell-pagina. Meer reviews, meer boekingen.
  • 💰 Maak je gebruik van ons PRO pakket? Dan kan je ook last-minute kortingen instellen in zowel Salonized als Treatwell, om jouw aanbod aantrekkelijker te maken op minder drukke momenten.

Inmiddels zijn meer dan 650 saloneigenaren tevreden met de nieuwe integratie, waar we erg trots op zijn. In 2023 willen we uiteraard verbeteringen blijven doorvoeren, waardoor de integratie met Treatwell een onmisbaar onderdeel blijft van de Salonized ervaring!

3) Een premium marketing omgeving

We introduceerden in juni ons gloednieuwe Pro pakket wat gebruikers de mogelijkheid geeft gebruik te maken van premium marketing features. In onze marketing omgeving vind je simpele en strategische tools om jouw salon op de kaart te zetten, je klanten te binden en je omzet te verhogen!

Je bent van ons gewend dat we continu features blijven optimaliseren zodat er het meeste uitgehaald kan worden. Na het live zetten van de eerste versie hebben we na een aantal feedbackrondes nieuwe updates doorgevoerd. Kijk je mee naar alle updates die de features van het pakket sindsdien hebben gehad?

Nieuwsbrief opslaan als concept

Het kan weleens voorkomen dat je tijdens het schrijven van een nieuwsbrief ineens wordt gestoord. Sinds dit jaar kun je de nieuwsbrief tijdens het schrijven tussentijds opslaan als een concept en op een later moment verder gaan met het bericht. Nu hoef je niet de inhoud op te slaan in een extern programma wanneer je nog niet klaar bent met schrijven, maar wordt de nieuwsbrief gewoon in Salonized bewaard.

Nieuwsbrief inplannen

Ook is het mogelijk om een nieuwsbrief in te plannen voor een bepaalde datum. De nieuwsbrief wordt dan niet meteen verstuurd, maar pas op de dag die jij hebt aangegeven. Zo kun je op een rustig moment de gewenste nieuwsbrief opstellen en heb je er daarna geen omkijken meer naar! Of plan een dag in om vooruit te werken en zet alvast meerdere nieuwsbrieven klaar voor verzending.

Wachtlijst upgrade

Jouw klanten hoeven zich niet meer per dag apart aan te melden voor de wachtlijst want sinds dit jaar kan dat een stuk makkelijker. Het is eindelijk mogelijk dat een klant zich inschrijft voor de wachtlijst voor meerdere dagen tegelijk! Wil de klant zich aanmelden voor de wachtlijst voor bepaalde dagen van de week? Dat kan dat makkelijk aangegeven worden, zowel online door de klant, als door jou direct in de agenda.

Variabele prijzen

Optimaliseer de bezetting in jouw agenda met variabele prijzen! Met deze functie is het mogelijk om tijdsblokken met korting of met een prijsverhoging aan te maken in je agenda zodat klanten online tijdens het boeken een afspraak kunnen plannen met korting of met een hogere prijs.

Uitnodiging voor een nieuwe afspraak

Zie je klant vaker én sneller terug in de salon. Met de Rebook reminder stuur je klanten automatisch een herinnering voor het maken van een nieuwe afspraak nadat ze een tijdje niet in de salon zijn geweest. Hiermee kun je het aantal terugkerende klanten in de salon verhogen en en een loyaal klantenbestand opbouwen.

4) Daar is ie dan: de Salonized app!

Heb jij hem al gedownload? Onze Salonized app is dit jaar officieel gelanceerd in de App Store en de Google Play Store. Een officiële app was het meest gevraagde verzoek in de Ideeënbox dus we zijn super blij en trots dat we dat dit jaar dan eindelijk hebben mogen waarmaken. We blijven onze app nog altijd verbeteren, dus als je feedback hebt horen we dit erg graag. Daar help je ons enorm mee!

5) Verificatie in twee stappen

We hebben dit jaar een grote verbetering doorgevoerd door het invoeren van verificatie in twee stappen. Maar wat is dat nou precies? Dit is een beveiligingslaag waarbij je een extra stap toevoegt aan het inlogproces, waardoor het veiliger wordt. Om toegang te krijgen tot je account heb je twee vormen van authenticatie nodig: je e-mail en je wachtwoord, plus een code die naar je apparaat wordt gestuurd via sms of wordt gegenereerd via een authenticatie-app zoals Google Authenticator. Zodra de code is ingevoerd, heb je toegang tot jouw account! 🔐

Meer weten? Je kan hier alle details lezen ✨

6) Online boeken is nog nooit zo makkelijk geweest

Naast het introduceren van gloednieuwe functies, hebben we ook hard gewerkt aan het verbeteren van onze bestaande service. Met een gemiddelde van 50.000 boekingen per dag is de boeking widget een veelgebruikte functie. Genoeg reden om dit regelmatig onder de loep te nemen en handigheidjes toe te voegen die het online boeken voor jou én voor jouw klanten nog makkelijker maken!

Heb jij de volgende functies al ontdekt?

• Een boeking widget op maat; In jouw account vind je de boeking widget met daarin alle diensten die je online boekbaar hebt gemaakt. Maar je kan nu ook een widget op maat maken met daarin slechts één behandeling of een paar behandelingen. Waarom is dit handig? Je kan hiermee bepaalde diensten promoten door een "boek-nu" knop bij een specifieke behandeling op je website (bijvoorbeeld bij een speciale actie). Zo wordt het boeken een stuk makkelijker omdat de klant d.m.v. één klik doorgestuurd naar de juiste behandeling.

Boekingswidget op maat

• Het maandelijks overzicht is met name handig bij een volgeboekte agenda. Klanten hoeven nu niet meer te lang te scrollen door volgeboekte weken, maar zien nu in één oogopslag jouw maandelijkse beschikbaarheid.

En verder dit jaar…

En naast alle updates in de features die we aanbieden hebben we ook in Nederland, België en Duitsland onze koppies laten zijn. We hebben leuke beursdagen gehad op Beauty Trade Special en Beauty2Buy in Utrecht, Estetika in Brussel en Beauty Düsseldorf!

We zijn uiteraard in 2023 weer te vinden op verschillende beurzen in de Benelux (en Duitsland!)

Beurzen

We organiseerden weer het leuke online event Cirque du Salon en hadden ons debuut met het offline event School of Marketing op het hoofdkantoor in Amsterdam!

Wij vinden het super leuk om onze klanten face to face te spreken, dus je kunt verwachten dat je ons veel meer te zien krijgt in het nieuwe jaar!

Stay tuned!

Amber Korfage

Head of Product

Amber noemen we ook wel Miss Salonized. Ze heeft inmiddels een aantal verschillende functies bekleed en kent alle hoeken en gaten van het systeem. Ze is daarom de aangewezen persoon om in haar huidige rol als Product Manager jou op de hoogte te houden van de laatste Salonized ontwikkelingen.

Maak in twee eenvoudige stappen je account aan

Of je nu alleen werkt of in een team; Salonized staat klaar voor jou. Eenvoudig, maar zeer effectief.

Aan de slag 14 dagen gratis proefperiode